מסך גרפי – טאץ’ TFT-9341 Arduino
תוכן עניינים
מדריך מפורט לשימוש במסך גרפי TFT-9341 הפועל באמצעות מיקרו-בקר ארדואינו אונו, במדריך יינתן פירוט על יתרונות המסך, תכונותיו החשמליות ושימוש בספריית FTF-9341. בנוסף, הפוסט מומלץ לכל תלמיד, סטודנט, מורה או מרצה בתחום ה-Arduino ובתחום הנחיית הפרויקטים.
זאת ועוד, המדריך יפרט את יתרונות השימוש במסך גרפי עבור פרויקטים המבוססים על ארדואינו. כמו כן, המדריך יסביר כיצד לחבר את המסך לארדואינו ולתכנת אותו באמצעות הספרייה FTF-9341. לסיכום, מדובר במדריך שימושי וחשוב לכל העוסקים בפיתוח פרויקטי ארדואינו.
הסבר על המסך
מסך גרפי TFT-9341 מאפשר הצגת תווים ,מספרים, צורות גרפיות ותמונות על המסך.
תכונות:
1. מסך גרפי צבעוני טאץ’.
2. פרוטוקול עבודה SPI
3. גודל מסך גרפי : 8 אינץ’
4. רזולוציית מסך גרפי היא 320×240 פיקסלים (נקודות)
5. ציר ה-X מכיל 320 פיקסלים
6. ציר ה-Y מכיל 240 פיקסלים
7. מתח הפעלה מסך גרפי 3V
8. תצוגה כוללת תושבת לכרטיס SD שימוש בכרטיס SD תאפשר לנו לשמור קבצי תמונה בעלי נפח זיכרון גדול.
הסבר על ספריית FTF-9341
הספרייה מאפשרת ללוחות Arduino לשלוט על תצוגת TFT LCD
להורדת הספרייה: לחץ כאן
פירוט והסבר הדקים – רגלים
שם ההדק | פירוט |
VCC | מתח פעולה של התצוגה 3.3v. |
GND | אדמה. |
CS | באמצעות הדק זה, אנו מחליטים האם המסך משמש בתור תצוגה בלבד או בתור תצוגה ומסך טאץ’. |
DC | באמצעות רגל זו, אנו מגדירים איזה סוג נתונים נשלח לתצוגת LCD. האם הגדרות או דברים להצגה על התצוגה. |
SDI (MOSI) | באמצעות רגל זו, אנו שולחים נתונים לתצוגה. |
CLK | רגל שעון – באמצעות רגל זו, התצוגה מתזמנת את הפקודות שלה. |
SDO | באמצעות רגל זו, אנו מקבלים נתונים מהתצוגה. |
T_CS | באמצעות רגל זו, לוח הארדואינו “אומר” לתצוגת, שהוא רוצה לשלוח לה נתונים, או לקבל ממנה נתונים. |
T_IRQ | הדק זה עולה ל0, כאשר יש נגיעה במסך טאץ’. |
טבלת הסבר פונקציות באמצעותם פועלת התצוגה
פקודה | הסבר |
“include “TFT9341 # | הגדרת ספרייה של התצוגה, באמצעות פקודה זו, אנו יכולים להשתמש בתוכנה בכל הפונקציות שעובדות עם התצוגה. אנו מגדירים את הספרייה מעל הפונקציות הראשיות setup ו loop במטרה, שהספרייה תוכר בכל התוכנית. |
“include “touch.h# | הגדרת ספרייה של הטאץ’ בתצוגה, באמצעות פקודה זו, אנו יכולים להשתמש בתוכנה בכל הפונקציות שעובדות עם הטאץ’ בתצוגה. אנו מגדירים את הספרייה, מעל הפונקציות הראשיות setup ו loop במטרה שהספרייה תוכר בכל התוכנית. |
;()lcd.begin | באמצעות פקודה זו, אומרים לתצוגה שאנו מתחילים לעבוד איתה. |
;()lcd.clrscr | באמצעות הפונקציה, ניתן לעשות ניקוי המסך, מחיקת כל התווים, צורות גרפיות, תמונות מהמסך והגדרת צבע רקע. |
;lcd.goto(x,y) | באמצעות הפונקציה, ניתן להחליט היכן אנו כותבים על התצוגה. אצלנו, רזולוציה של המסך הוא 320×240 פיקסלים (נקודות). ערכו של X יכול להיות בין 0 ל-319. וערכו של Y יכול להיות בין 0 ל-239. |
;()lcd.setFont | באמצעות הפונקציה, אנו יכולים להחליט מה יהיה הגודל של הכתב שאנו רוצים לכתוב איתו על התצוגה. |
;lcd.setColor(font ,backlight) | באמצעות הפונקציה, אנו יכולים להחליט מה הצבע של הכתב, בנוסף מה הצבע של הרקע מאחורי הכתב. |
;()lcd.print | באמצעות פונקציה זו, אנו כותבים למסך מה שאני רוצים שהוא יציג. |
lcd.setRotation(2);//0,1,2,3 | באמצעות פונקציה זו, אני מגדירים את הכיוון שבו המסך יציג לנו אנו את הנתונים. |
;lcdtouch.InitTypeTouch(2) | באמצעות פונקציה זו, אנו מגדירים שהמסך הולך לשמש בתור: מסך טאץ + תצוגה. |
קוד דוגמא להפעלת המסך
#include "TFT9341.h"
#include "touch.h"
void setup()
{
Serial.begin(9600);
lcd.begin();
lcdtouch.begin();
lcdtouch.InitTypeTouch(2);
lcd.setRotation(2);
Serial.println("ממתין ללחיצה על מסך הטאץ");
lcd.clrscr(PURPLE);
lcd.setColor(WHITE, RED);
lcd.setFont(4);
lcd.gotoxy(0, 30);
lcd.print("TEST Project");
lcd.setFont(6);
lcd.setColor(BLUE, YELLOW);
lcd.gotoxy(40, 130);
lcd.print(" START ");
while(digitalRead(2) == 1);
Serial.println("לחיצה על מסך הטאץ");
}
void loop()
{
}