תרגיל 1
חנות ספרים רוצה לנתח את מכירות הספרים השבועיות. החנות מוכרת שלושה סוגי ספרים: רומנים, ספרי מדע ופנטזיה. כל שבוע נרשמות המכירות של כל סוג. כתוב תכנית הקולטת את מכירות שלושת סוגי הספרים במשך 8 שבועות. התכנית תחשב לכל שבוע את סך המכירות, ותדפיס את מספר השבוע (1-8) ואת סך המכירות לאותו שבוע. בנוסף, התכנית תמנה ותציג את כמות השבועות בהם היו המכירות הכוללות מעל 100 ספרים(לא משנה מאיזו קטגוריה).
תרגיל 2
מערכת ניקוד משחקים רושמת ניקוד שחקנים בתחרות.
כל שחקן משחק 3משחקים ומקבל ניקוד (מספר שלם וחיובי) בכל משחק. כתוב תכנית הקולטת את את הניקוד של 12 שחקנים (לכל שחקן 3 ניקודים).
לכל שחקן התכנית תמצא את הניקוד הגבוה ביותר שלו, ותדפיס את מספר השחקן ואת הניקוד הגבוה שלו.
אם הניקוד הגבוה של השחקן הוא 90 או יותר, התכנית תדפיס "שחקן מצטיין!" לידו.
תרגיל 3
מרכז כושר רוצה לעקוב אחר פעילות הלקוחות השבועית. כל לקוח מדווח על סך הזמן הכולל (בדקות) שהוא אימן בשבוע, ועל מספר הביקורים שביצע. כתוב תכנית הקולטת עבור 15 לקוחות את סך זמן האימון השבועי (בדקות) ואת מספר הביקורים השבועיים (מספר שלם חיובי בין 1 ל-7). התכנית תחשב לכל לקוח את ממוצע זמן האימון לביקור, ותדפיס את מספר הלקוח ואת הממוצע. אם הממוצע גבוה מ-60 דקות, התכנית תדפיס "לקוח פעיל במיוחד!", בנוסף התוכנית תציג כפלט את כמות הלקוחות שביצעו זמן ממוצע לאימון גבוה מ-60 דקות.
תרגיל 4
מדינה קטנה רוצה לנתח את כמות הגשמים בערים השונות. המדינה בודקת את כמות הגשמים (במ"מ) בכל אחת מ-10 הערים שלה במשך חודש. כל עיר מדווחת על כמות הגשמים ב-4 שבועות של החודש. כתוב תכנית הקולטת עבור כל עיר את כמות הגשמים בכל אחד מ-4 השבועות. התכנית תחשב לכל עיר את סך הגשמים החודשי, ותדפיס את מספר העיר ואת סך הגשמים. התכנית תמצא גם איזו עיר קיבלה הכי הרבה גשם בחודש ותדפיס את מספרה.
תרגיל 5
ארגון לשמירה על איכות הסביבה קובע רמה מותרת של זיהום אוויר. הארגון מודד את רמת הזיהום האוויר בעיר מסויימת, רמת הזיהום נמדדת במספרים שלמים וחיובים. כל יום מתבצעות שתי מדידות , ומוצאים את המדידה הגבוהה ביותר מבין השתיים. אם שתי המדידות שוות, לוקחים אחת מהן.
בכל יום הארגון בודק אם רמת הזיהום הגבוהה שנבחרה באותו יום, היא מעל הרמה המותרת או לא.
כתוב ב-פייתון תכנית שקולטת את רמת הזיהום המותרת, ואת שתי המדידות שבוצעו כל יום במשך 30 יום.
לכל יום תמצא התוכנית את המדידה הגבוהה מבין שתי המדידות.
התכנית תדפיס בעבור כל יום את המספר הסידורי שלו, ואת המדידה הגבוהה ביותר שנמצאה בו. אם המדידה הגבוה ביותר שנמצאה גבוהה מהרמה המותרת, התוכנית תדפיס הודעה מתאימה בעבור אותו יום.
תרגיל 6
חברת ניהול משאבי מים קובעת רמה מינימלית נדרשת של לחץ מים ברשת. החברה בודקת את לחץ המים בשכונה מסוימת, לחץ המים נמדד במספרים שלמים וחיובים. כל יום מתבצעות שלוש מדידות, ומוצאים את המדידה הנמוכה ביותר מבין השלוש. אם יש מספר מדידות זהות בערך הנמוך ביותר, לוקחים אחת מהן. בכל יום החברה בודקת אם לחץ המים הנמוך שנבחר באותו יום, הוא מתחת לרמה המינימלית הנדרשת או לא.
כתוב ב-פייתון תכנית שקולטת את רמת לחץ המים המינימלית הנדרשת, ואת שלוש המדידות שבוצעו כל יום במשך 20 יום. לכל יום תמצא התכנית את המדידה הנמוכה מבין שלוש המדידות. התכנית תדפיס בעבור כל יום את המספר הסידורי שלו, ואת המדידה הנמוכה ביותר שנמצאה בו. אם המדידה הנמוכה ביותר שנמצאה נמוכה מהרמה המינימלית הנדרשת, התכנית תדפיס הודעה מתאימה בעבור אותו יום.
תרגיל 7
חנות בגדים רוצה לנתח את המכירות השבועיות. החנות מוכרת בגדים בשלושה מחלקות: נשים, גברים וילדים. כל שבוע החנות מחשבת את סך המכירות (בשקלים) של כל המחלקות יחד. כתוב תכנית הקולטת את סך המכירות השבועיות של 12 שבועות. התכנית תדפיס עבור כל שבוע את מספר השבוע ואת סך המכירות. התכנית תמצא איזה שבוע היה הכי רווחי ותדפיס את מספרו ואת סך המכירות שלו.
תרגיל 8
בית ספר רוצה לבדוק את הביצועים בכיתה. בכיתה יש 25 תלמידים. כל תלמיד הגיש מבחן וקיבל ציון (בין 0 ל-100). כתוב תכנית הקולטת את הציון של כל תלמיד. התכנית תדפיס עבור כל תלמיד את מספרו ואת הציון שלו. אם הציון גבוה או שווה ל-85, התכנית תדפיס "מצטיין!". בסוף התכנית תדפיס כמה תלמידים נכשלו במבחן (ציון מתחת ל-60) וכמה תלמידים הצטיינו (ציון 85 ומעלה).
תרגיל 9
מסעדה רוצה לעקוב אחר הכנסותיה היומיות. המסעדה פועלת 7 ימים בשבוע ורושמת את סך ההכנסות (בשקלים) של כל יום. המסעדה קבעה יעד של 2000 שקל ליום. כתוב תכנית הקולטת את ההכנסות היומיות של שבוע אחד. התכנית תדפיס עבור כל יום את מספר היום ואת ההכנסות. אם ההכנסות ביום עלו על 2000 שקל, התכנית תדפיס "יום מוצלח!". בסוף התכנית תדפיס את סך ההכנסות השבועיות וכמה ימים עלו על היעד.
תרגיל 10
חברת הובלות רוצה לנתח את המרחקים שעוברים הנהגים שלה. לחברה יש 20 נהגים. כל נהג מדווח על סך הקילומטרים שנסע השבוע. כתוב תכנית הקולטת את סך הקילומטרים של כל נהג. התכנית תמצא איזה נהג נסע הכי מעט קילומטרים ותדפיס את מספרו ואת מספר הקילומטרים שלו.
תרגיל 11
קליניקה רפואית רוצה לנתח את זמני ההמתנה של המטופלים. הקליניקה מטפלת ב-30 מטופלים ביום. כל מטופל מדווח על זמן ההמתנה שלו (בדקות). כתוב תכנית הקולטת את זמן ההמתנה של כל מטופל. אם זמן ההמתנה מעל 20 דקות, התכנית תדפיס "המתנה ארוכה!". בסוף התכנית תחשב ותדפיס את ממוצע זמני ההמתנה.
